Wdrożenie programu przeciwdziałania praniu pieniędzy w banku

Projekt obejmował wsparcie jednego z największych banków w Polsce w dostosowaniu procedur wewnętrznych do wymogów regulacyjnych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Prace projektowe obejmowały następujące zadania:
- Opracowanie mapy procesów biznesowych banku objętych regulacjami w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- Określenie wymogów regulacyjnych znajdujących zastosowanie do profilu działalności banku, w szczególności w odniesieniu do oferty produktowej oraz charakterystyki klientów banku
- Określenie luki pomiędzy zastanymi oraz oczekiwanymi rozwiązaniami prewencyjno-detekcyjnymi odnoszącymi się do przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- Opracowanie mapy drogowej wdrożenia rozwiązań dostosowujących do wymogów regulacyjnych w docelowym modelu biznesowym banku
- Wsparcie wdrożenia uzgodnionego przez bank docelowego modelu operacyjnego.
Wsparcie Klienta w przeprowadzeniu audytu śledczego

Projekt obejmował całościowe wsparcie działań dochodzeniowo-śledczych w przedsiębiorstwie Klienta, począwszy od wstępnej oceny wewnętrznego zawiadomienia o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości, po wypracowanie strategii odpowiedzi na zidentyfikowane nieprawidłowości.
W ramach projektu:
- Przeprowadzono czynności sprawdzające w odniesieniu do zawiadomienia ze strony „sygnalisty”
- Opracowano planu czynności dochodzeniowo-śledczych
- Powołano zespół projektowy obejmujący osoby o niezbędnych kompetencjach oraz wiadomościach specjalnych
- Zgromadzono materiał dowodowy oraz przeprowadzono ustalenia faktyczne
- Dokonano weryfikacji podjętych hipotez kryminalistycznych
- Sporządzono raport końcowy zawierający wnioski z badania
- Opracowano strategię odpowiedzi na zidentyfikowany incydent
- Sporządzono mapę drogową działań o charakterze prewencji szczególnie i ogólnej
- Zgromadzono argumenty potwierdzające staranność przedsiębiorcy w wyborze, nadzorze oraz organizacji w kontekście ewentualnych zarzutów wobec przedsiębiorcy.
Wsparcie klienta we wdrożeniu działań naprawczych w związku ze zdiagnozowaną luką w mechanizmach kontrolnych przedsiębiorstwa

Projekt obejmował analizę wniosków z audytu śledczego w przedsiębiorstwie Klienta przeprowadzonego przez stronę trzecią oraz przygotowanie wspólnie z klientem strategii wdrożenia rekomendacji audytora.
Usługi doradcze w ramach projektu obejmowały:
- Opracowanie listy niezbędnych zmian w mechanizmach kontrolnych przedsiębiorstwa
- Przygotowanie planu oraz harmonogramu wdrożenia uzgodnionych z Klientem zmian w procedurach wewnętrznych
- Przygotowanie materiałów szkoleniowych dla pracowników oraz planu komunikacji wniosków z audytu śledczego
- Wsparcie wdrożenia uzgodnionych działań
- Wsparcie przygotowania raportu z wdrożenia dla centrali Klienta.

Zapraszam do kontaktu pod adresem: biuro@kaczmarski-legal.com.pl