Doświadczenie projektowe

Wdrożenie programu przeciwdziałania praniu pieniędzy w banku

Projekt obejmował wsparcie jednego z największych banków w Polsce w dostosowaniu procedur wewnętrznych do wymogów regulacyjnych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.

Prace projektowe obejmowały następujące zadania:

  1. Opracowanie mapy procesów biznesowych banku objętych regulacjami w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  2. Określenie wymogów regulacyjnych znajdujących zastosowanie do profilu działalności banku, w szczególności w odniesieniu do oferty produktowej oraz charakterystyki klientów banku
  3. Określenie luki pomiędzy zastanymi oraz oczekiwanymi rozwiązaniami prewencyjno-detekcyjnymi odnoszącymi się do przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  4. Opracowanie mapy drogowej wdrożenia rozwiązań dostosowujących do wymogów regulacyjnych w docelowym modelu biznesowym banku
  5. Wsparcie wdrożenia uzgodnionego przez bank docelowego modelu operacyjnego.

Wsparcie Klienta w przeprowadzeniu audytu śledczego

Projekt obejmował całościowe wsparcie działań dochodzeniowo-śledczych w przedsiębiorstwie Klienta, począwszy od wstępnej oceny wewnętrznego zawiadomienia o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości, po wypracowanie strategii odpowiedzi na zidentyfikowane nieprawidłowości.

W ramach projektu:

  1. Przeprowadzono czynności sprawdzające w odniesieniu do zawiadomienia ze strony „sygnalisty”
  2. Opracowano planu czynności dochodzeniowo-śledczych
  3. Powołano zespół projektowy obejmujący osoby o niezbędnych kompetencjach oraz wiadomościach specjalnych
  4. Zgromadzono materiał dowodowy oraz przeprowadzono ustalenia faktyczne
  5. Dokonano weryfikacji podjętych hipotez kryminalistycznych
  6. Sporządzono raport końcowy zawierający wnioski z badania
  7. Opracowano strategię odpowiedzi na zidentyfikowany incydent
  8. Sporządzono mapę drogową działań o charakterze prewencji szczególnie i ogólnej
  9. Zgromadzono argumenty potwierdzające staranność przedsiębiorcy w wyborze, nadzorze oraz organizacji w kontekście ewentualnych zarzutów wobec przedsiębiorcy.

Wsparcie klienta we wdrożeniu działań naprawczych w związku ze zdiagnozowaną luką w mechanizmach kontrolnych przedsiębiorstwa

Projekt obejmował analizę wniosków z audytu śledczego w przedsiębiorstwie Klienta przeprowadzonego przez stronę trzecią oraz przygotowanie wspólnie z klientem strategii wdrożenia rekomendacji audytora.

Usługi doradcze w ramach projektu obejmowały:

  1. Opracowanie listy niezbędnych zmian w mechanizmach kontrolnych przedsiębiorstwa
  2. Przygotowanie planu oraz harmonogramu wdrożenia uzgodnionych z Klientem zmian w procedurach wewnętrznych
  3. Przygotowanie materiałów szkoleniowych dla pracowników oraz planu komunikacji wniosków z audytu śledczego
  4. Wsparcie wdrożenia uzgodnionych działań
  5. Wsparcie przygotowania raportu z wdrożenia dla centrali Klienta.

Zapraszam do kontaktu pod adresem: biuro@kaczmarski-legal.com.pl